Vad jag tycker om Dressyr...

 
Som ni kanske redan vet så är jag inte så förtjust i dressyr pågrund av olika orsaker, men jag tänkte berätta lite mer i detalj varför jag inte gillar dressyr så mycket.
 
Jag tyckte väl från början att dressyr var helt okej, men när jag började på ridskolan som jag går på nu, så började jag tycka det blev tråkigare och tråkigare för varje lektion. Vi rider nästan alltid dressyr på lektionen så det är väldigt uttjatat & det blir inte roligare.
Jag är också en människa som älskar när man rider fort och i dressyr så ska allt vara så "fint" och det ska oftast gå långsamt men när man hoppar så går det fort fast ska vara fint då också!
Jag börjar också gilla mer & mer terräng ridande nu, vilket också går fort.
 
Jag tycker inte heller det ser fint ut hur hästen går, eller hur den är ställd i halsen, det vill säga att halsen ser helt ihop tryckt ut tycker jag. Det ser ut som hästen försöker bita sig själv på halsen eller nått, vilket ser helt fel ut enligt mig!
 
Nej, jag föredrar mycket bättre hoppning eller terängridning!
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Håller helt klart med dig! Fort ska det gå :P

Svar: Haha, japp!
Julia och Nette

2012-07-11 @ 16:35:37
URL: http://teamcafe.blogg.se
Postat av: Ema

När hoppade du terräng då?

Svar: Haha, har bara gjort det 1 gång, men kollar ibland på YT :)
Julia och Nette

2012-07-11 @ 22:56:23
URL: http://terrangritt.blogg.se
Postat av: Ema :>

sv: Ok. För eftersom att du gillade det "mer och mer" så tänkte jag att du tränade terräng regelbundet som mig.
Det är amazing att hoppa det!

2012-07-12 @ 07:48:46
URL: http://terrangritt.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0