Shaps - nej tack

 
 
När jag rider har jag ridskor & inte ridstövlar. Vissa säger att man ska ha shaps för att inte ridskon ska fastna i stigbygeln när man har ridskor. Jag har aldrig ridit med shaps och jag har aldrig fasnat i stigbygeln med skon när jag har ramlat av eller när jag ska hoppa av hästen.
Men det är för säkerhetens skull som man har shaps, men jag klarar mig så bra utom dom. Min mamma ville iallafall att vi skulle titta på några shaps, för hon vill såklart inte att jag ska göra mig illa, så jag och mamma åkte till en affär och kollade på shaps till mig.
Där fanns det inte något par som passade mig... För jag har väldigt smala vader så antingen var dom för stora eller så var dom för korta, så det blev inga shaps till mig.
 
Jag klarar mig bra utan shaps, så tycker det är lite onödigt om jag ska vara ärlig. 
Det är min åsikt om shaps, vissa tycker det att är jättebra med shaps, jag är dock inte en någon av dom.
 
Vad tycker du, gillar du shaps eller inte?
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0