Mitt ridläger

Jag tänkte berätta om när jag var på ett ridläger, då var jag 8-9 år har jag för mig.
 
Vi samlades i en grupp och sen fick vi välja vilka hästar/ponnysar som vi ville rida på. När vi hade tränsat dom så fick ridlärarna sadla, för vi var lite för korta för det.
När dom var klara så tog vi ut dom utomhus och hoppade upp sen red vi ut i skogen + paddocken.
 
Jag kommer också ihåg att vi fick bara vara i hästarnas sommarhage och mysa med dom.
Sen fick vi hämta in dom från hagen till stallet och rykta dom.
Vi fick också smaka på bettford & havre om vi ville. Jag smakade på båda, tyckte båda smakade illa, haha!
Vi fick också lära oss om hästarnas kroppar, vad kropsdelarna hette & sånt!
 
Jag ville gå på ett ridläger nu i sommar men blev inte så pågrund av olika anledningar jag tyvärr inte vill berätta på bloggen. Jag håller iallafall tummarna för att det blir något ridläger nästa sommar!
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0