Hiss & diss med min ridskola

Jag tänkte hissa & dissa lite saker med min ridskola nu då.
 
• Jag tycker det är bra att hästarna får en ledig dag, vilket är på söndagar. Då går dom i olika hagar eller står i boxen och slappar. Sedan så får man gå på en promenad med någon ponny/häst i skogen (har jag för mig).
 
• Dom 2 ridlärana som jag har haft/ har. Jag har fortfarande en av dom, hon heter Måna. Hon är jätteduktig tycker jag på att lära ut saker. Det var min andra lärare också som heter Veronica, hon hade jag när jag gick i J2 & J3.
 
• Hjälpa till i stallet är en stor hiss! Ridlärarna har inte lektioner hela tiden och när dom inte har det så brukar dom vara i stallet. Dom brukar då ofta fråga om man vill hjälpa till med olika sysslor i stallet, vilket jag gillar!
 
• Stallet på ridskolan är ganska stor, vilket jag gillar! För då är det många hästar ♥
Fast 1/3 av stallet är privathästar, men man kan vara i det stallet fast man får inte gå in i boxarna, för dom är privata. Men gillar iallafall att det är stort i stallet.
 
 
• Jag tycker att vissa personer i stallet kan ge en väldigt taskiga blickar, om ni förstår.
Det tycker jag är väldigt onödigt, man vill bara komma till stallet och njuta, inte känna att man inte är välkommen.
 
• Tycker att dom har onödiga inspänningar på vissa hästar. Tillexempel har dom martigal på Nikkie, och hon behöver värkligen inte det tycker jag. (Min åsikt)
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0