Fem bra saker med Sevel..

 
Hej! Jag tänkte skriva fem bra saker med min fina Sevel! Jag skulle komma på 100 bra saker med honom, men då skulle ju inlägget bli på tok för långt... 
 
• Sevel är ju (såklart) världens finaste häst! Det är många andra som har sagt det också, att han är så otroligt fin! Skulle han tävla i dressyr så skulle han garanterat utklassa alla pågrund av utseendet. Nej men han är faktiskt himla fin, killen! 
 
• Han är himla mysig i boxen. När man står och klappar honom så myser han verkligen! Favoritstället att bli kliad på är fram på bringan! Åh, kan stå och mysa med honom i timmar.
 
• I ridningen så lyssnar han nästan alltid på vad man säger till honom att göra. Han är ingen som skulle gå in i mot mittlinjen och bara tvärstanna där, utan han är otroligt lydig! Han blir dock väldigt uppstressad om man inte rider med en bra sits.
 
• Han har otroligt lätt för galloppfattningar. De gånger jag har gallopperat på honom så har han gjort en galloppfattning direkt när man trycker till med skänklarna!
 
• Han är det bästa killen in tha world. Eller kanske jag ska säga gubben?.. Han är ju trots allt hela 24 år. Älskar honom verkligen! ♥

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0