Chartreuse, hästen med tungan utanför.

♥ Chartreuse ♥
 
Hello alla glad människor! Jag tänkte ängna detta inlägg åt att berätta om en ponny som heter Chartreuse. Hon blev pensionerad förra sommaren. Saknar lilla Chartreuse, hon var väldigt rolig att rida & jag kommer aldrig glömma henne!
 
En av dem anledningarna till att jag aldrig kommer att glömma henne är för att så fort man tränade med henne, så hängde alltid hennes tunga utanför munnen på henne.
Hon såg ju lite rolig ut när hon travade eller galloperade runt då tungad studsade upp och ner, haha!
 
Chartreuse var en väldigt snäll ponny. Hon var ganska enkel att träsa/sadla. Hon blev bara lite grinig när det var foder-time!  Fast det blev nog dom flesta hästarna för dom ska se lite läskigare ut så att ingen annan i flocken tar maten av dom i naturen, det är en instiknkt som de flesta hästar har.
 
Snabb fakta om Chartreuse:
Hon är en Svensk halvblod. Chartreuse är brun färgad & 154 i mankhöjd, samt är hon ett sto.
Hon har gått i pansion och står nu på Västerkumla. Båda Chartreuses mamma och mormor gick på min & Julias ridskola.
 
Tyvärr så låg bilderna jag tagit på Chartreuse på min gamla dator som nu är slängd. Ni får därför nöja er med den bild som jag tog från min ridskolas hemsida.
Lite komiskt måste jag säga att hon hade alltid sin tunga utanför munnen men just på den här bilden så har hon det inte. Hmm... jag undrar varför? Men hon hade det iallafall varje lektion som man red på henne!
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0