Dagen i stallet

Nu ska jag blogga! Förlåt men precis när jag komer hem från staller åt jag middag, sen var jag tvungen att plugga till matte provet vi har imorgon.. Men nu ska jag berätta min dag i stallet! :)
 
Jag & Julia kom dit runt 5 då vi bytte om, sedan gick vi in i stallet. Då 2 andra tjejer skulle ut och köra. När dom hade gått ut hämtade vi in Tobbe & Lina. Vi borstade av dom lite snabbt sen hade vi lite photoshop med dom ;) Fick 2 super fina bilder tyckte jag. Ni får se dom i någon annat inlägg! 
 
Sen satte vi på deras utrustning och gick ut för att tömköra lite. Vi tänkte köra med vagn efter, men då måste vi prata med stallchefen så att hon får se hur mycket vi kan osv. Antar att jag och Julia kommer göra det någon annan dag.
När all utrustning var på plats gick vi ut och skulle börja gå. Då Tobbe började krångla direkt... För Julia gick lite innan mig, då Tobbe blev osäker på vart han skulle någonstans. Jag bad Julia komma tillbaka så Tobbe fick lite närhet av en annan ponny. Då fattade han att han skulle gå fram, hihi ;) 
 
Det gick hyffsat ibörjan, dock ville han inte ha täten. Vilket han aldrig brukar vilja ha ibörjan då han alltid är osäker. Men efter ett tag då hans hjärna har börja jobba, desto bättre går det. Så efter ett tag klarade han att trava ifrån Lina. Då fick han massvis med beröm! För det är en av dom sakerna jag måste träna honom på. Att gå själv. För om jag ska ut och träna honom måste jag ALLTID ha någon annan som går med en häst med mig. 
 
När vi kom tillbaka till stallet var klockan rnt halv 7, då vi fick stressa oss för att bli klara, för att Julias mamma skulle hämta oss halv 7. Då vi bara tog av utrustningen, och släppte ut dom i hagarna. Sen slängde vi ner några hö balar och bytte om.
 
Tobbe i Täten, stolt skötare här ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Mohammedis.se

Lucka 18: Få chansen synas på min blogg (Över 1400 läsare/dag) i en hel vecka i menyn + i ett inlägg.
Och så får man synas på feedy.se + bloggcast (KISSIES.SE BLOGG). - http://mohammedis.se

2012-12-19 @ 00:21:59
URL: http://mohammedis.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0