Vojlock vs. Schabrak

~ Vad gillar ni läsare mest utav vojlock eller schabrak? ~ Rent utseendemessigt! 
 
Själv så föredrar jag helt klart schabrak om man tänker utseendemässigt. Vojlockar kan dock vara bättre än schabrak framför allt på sommaren då det blir otroligt varmt & svettigt för hästen med ett schabrak men också för att de är smidigare och inte knölar sig under sadeln och ger risk för skav. Så jag kan inte säga att jag aldrig skulle köpa en vojlock men jag tycker verkligen att schabrak är mycket mycket snyggare. Det är ju en smaksak, hihi!
 
På vår ridskola så har alla ridskolehästar schabrak och inte vojlockar vilket jag tycker är bra! Snyggt är det i vart fall!
 
Kommentera gärna vad ni föredrar av vojlockar eller schabrak!
 
VS.
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0