Rider inte utan hjälm!

 
Jag skulle aldrig få för mig att rida utan hjälm någonsin! Även om det är en dag då det är stekhett ute, man ska ha en liten fotoshoot när man sitter på hästen eller något annat så skulle jag aldrig rida utan ridhjälm. Det kanske inte är jättefint med ridhjälm alla gånger men säkerheten går ju faktiskt före skönheten om man säger så. Jag vet så otroligt många som ramlat av sin häst och landat på huvudet som skadat sig på ett eller annat sett & dem personerna har ändå haft hjälm på sig! Tänk då att ramla av hästen och inte ha en hjälm på sig? Kan inte ens tänka tanken.
 
Det är helt klart upp till var och en om man vill rida med hjäm eller inte men jag föredrar helt klart att rida med hjälm! Jag dömmer inte dem som rider utan hjälm, inte alls. Det är somsagt upp till var och en. Men snälla rid inte utan hjälm, det är så dumt att riskera att bli skadad...
 
Ett litet åsiktsinlägg bara. Har ni åsikter så får ni gärna kommentera!
 
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0