Gårdagens ridpass på Glitz ♥

 
Igår somsagt hade jag ridning, så tänkte berätta om ridpasset!
 
Började med att jag kom in i uppropningsrummet och det var tomt där, så jag knackade på rutan där en tjej satt. Jag frågade om dom redan hade haft uppropet, vilket dom redan hade haft. Men hon sa att det inte gjorde något för klockan var bara 17.10, så jag hade god tid på mig att tränsa,sadla,rykta osv. 
Sedan sa hon att jag skulle få rida Glitz! Haha, var lite roligt för jag hade hoppats på att få rida honom, så då blev jag lite extra glad 
 
Jag & Julia gick in till stallet och jag gick in till Glitz. Ryktade honom först, sen satte jag på benskydden,sadeln och tränset. När var klockan halv 6 gick vi in i stallet. Jag fixade stigläderna, sen hoppade jag upp.
 
Vi började med att skritta i vänster varv med lång tygel. När vi hade gått några varv så ställde vi oss på ett led, sedan gick vi ut. Vi gick någon stig i skogen, Glitz tog några smak tuggor på allt ute i skogen, hihi!
Vi gick i både uppför och nedförs backar. Vi gick också bland stenar, samt rötter. Då får alla hästar träna lite på att lyfta på sina hovar = träning ;-)
 
När vi hade varit utomhus i kanske 20 minuter så gick vi tillbaka till ridhuset. När vi kom in i ridhuset tog vi tygeln, sen kom vi fram i trav. När vi travade så skulle vi göra små bromsningar på långsidorna. Så att hästarna gick långsammare några steg. Sen skulle dom gå frammåt igen. Man skulle hinna göra det ungefär 3 gånger på långsidorna. Det gick väll inte så bra ibörjan, för jag råkade dra för hårt i tygeln, så Glitz fattade det som att han skulle komma ner i skritt flera gånger. Men efter ett litet tag så fattade jag hur man skulle göra. Så tillslut så gick det bra!
 
Klockan halv 7 ställde vi upp & hoppade av. Sen tog jag in Glitz i stallet och tränsade av honom och sadlade av honom, sen ryktade jag honom. Närjag var helt klar fick han mitt äpple som jag hade med mig. 
Sen åkte jag & julia hem!
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0