Dagens Ridpass ♥

 
Hejsan alla bloggläsare!
 
För ungefär 2 timmar sen kom jag hem från att ha ridit. Nu har jag ätit & duschat, men tänkte berätta om mitt ridpass nu.
 
Mamma kom och hämtade mig & Julia vid kvart i 5. Då åkte vi till stallet, när vi kom fram så gick jag och Julia direkt in i stallet och kollade om dom hade gjort om något i stallet. Det har dom gjort! Dom har ändrat platser på vissa hästar & dom har byggt flera boxar.
 
När klockan blev tio över 5 så gick vi in i uppropnings rummet (vet inte vad det heter, haha!
Dom ropade upp allas namn & sen blev det häst utdelnigar, då Nikkie.
 
Jag och Julia gick då in i stallet och då borstade jag av Nikkie, sen sadlade henne samt tränsade henne.
När det var klart så gick jag in ridhuset och Julia satte sig på läktaren.
Jag spände sadelgjorden och allt det där, sen sa Måna (min ridlärare) att vi skulle gå med hästarna några varv brevid dom, för dom har nyss kommit hem från att ha varit på sommar bete i 7 veckor!
Så dom är inte så vana vid sadel,träns & benskydden, så vi tog det ganska lungt.
 
När vi hade gått 2-3 varv så hoppade vi upp på hästarna, sen skrittade vi några varv. 
När vi hade skrittat några varv så red vi ut, då vi klättrede på lite berg och sånt! ;)
Vi var utomhus i 30 min, sen kom vi in i ridhuset igen. Då vi bara skrittade några varv, sen fick vi trava ett tag. 
 
När vi hade travat klart gick vi ner i skritt sedan ställde vi upp på medellinien, och hoppade av.
 
Tyckte det gick bra på lektionen, bara att Nikkie var starkare en vad hon brukar vara. Hon hängde ofta i bettet kan man säga. vilket blev ganska tungt efter ett tag. Annars var hon jätte duktig ♥
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0